Bahnhof söker mer personal

Publicerad 2009-12-14 23:00

Häng med på tåget:
Nu växer Sveriges kaxigaste bredbandsoperatör!

Vill du jobba på en av Sveriges mest framgångsrika internetoperatörer?

Det går fantastiskt bra för oss. Bahnhof växer med rekordtillväxt. Bara i år har blivit mer än 40 procent större jämfört med förra året. Många väljer   nu att gå över till Bahnhof för sina internettjänster. Vi har nöjda privat- och företagskunder i hela Norden.

Våra kunder uppskattar teknisk kompetens och tjänster som står för hög personlig integritet och låga priser.

Faktum är att vi är pionjärer. Bahnhof är Sveriges äldsta internetoperatör och vi har kopplat upp företag och privatpersoner till Internet ända sedan år 1994.

Vi som jobbar här har ett grundmurat intresse för Internet i alla dess former. Du som söker dig till oss ska ha ett brinnande intresse för den nya tekniken, vilja utveckla dig och gilla ett bolag som har mindre av fyrkantig toppstyrning än några av våra konkurrenter. Bahnhof uppmunrar personligt ansvar, kreativitet och nytänkande.

Du måste vara socialt kompetent och verkligen gilla att prata med kunder och samarbetspartners. Du är positiv och du vill förmedla glädjen över de möjligheter som finns med tekniken. Hos oss får du en chans att växa och utvecklas – häng med på tåget!

Webbutvecklare / designer

1 plats.
Bahnhof söker nu webbutvecklare / designer

Vill du jobba med webbutveckling och design på en internetoperatör?

Bahnhof AB är en dynamisk arbetsplats som växer på snart sagt alla områden. Nu behöver vi någon som kan ta ett samlat grepp om bolagets olika nättjänster. Det handlar främst om externa webbar, som behöver få en ny slagkraftig grafisk profil och stramare struktur.

Vi söker dig som sätter funktionen i centrum - och samtidigt kan förena det med ett stilsäkert och grafiskt rent formspråk. Du är en stor kreativ talang, utan att du för den skull tappar greppet om vad som fungerar rent kommersiellt och praktiskt.

Du kommer vara ansvarig för en rad olika projekt där webben står i centrum. I botten har du en formell utbildning som designer med tonvikt grafisk formgivning och funktion. Men du kan också ha en mer teknisk ingång.

Huvudsaken är att du har ett brinnande intresse för design och webbutveckling - och att du kan få saker genomförda i praktiken.

Du är strukturerad och van att arbeta i projektform. Du kan passa tider och uppträda representativt i kontakt med kunder och samarbetspartners. Vi välkomnar både manliga och kvinnliga sökanden.

Uppgifterna är ibland breda och du har hjälp av ett team av programmerare och webbtekniker. Bahnhof har sen länge verksamhet i Kiev, Ukraina och vi jobbar med ett arbetslag tekniker och designer som utvecklar på distans. Men du ska driva projekten från Sverige. Du måste kunna uttrycka dig väl i skrift på engelska. Vi har kontor både på Södermalm och Östermalm.

Sänd din ansökan per e-post:

Sänd ett personligt brev och bifoga en kortfattad CV.

Observera: Vi vill att du skickar en länk till nätet (eller bifogar PDF) till
något referensjobb du utfört. Vi vill också veta vad din roll varit och vad du gjort rent grafiskt.

Bahnhof annonserade ut denna tjänst i slutet av december förra året. Vi hittade den gången tyvärr inte rätt kandidat - därför gör vi nu ett nytt försök. Kanske ser fler personer annonsen denna gång.

Övrigt: Vi är inte intresserade av erbjudanden från olika företag som säljer webbdesign. Vi vill ej heller ha samtal från rekryteringsfirmor. Hoppas ni respekterar detta.

Lön
Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Sista ansökningsdag 100219
Vi tar emot ansökan via epost: jon.karlung@bahnhof.net

Konsult teknik (IT drift företag)

Du har minst några års yrkesvana och du känner att du vill utvecklas i din roll. Du får stor personlig frihet att vara med och ta fram lösningsorienterade tjänster till våra kunder. Vi värdesätter särskilt dig som har en innovativ förmåga utan att ge avkall på ansvarstagande. Du kommer att jobba med helhetslösningar som innefattar både server och nät – men med tonvikt på serverbaserade tjänster. Du är van att arbeta i projektform och du har mycket lätt för att presentera dina idéer för kunder och samarbetspartners.

Installation teknik (servertjänster)

Du jobbar med att installera servrar i någon av våra datahallar i Stockholm. Du ska vilja utvecklas för att kunna ta ökat driftansvar för tjänster som I fösta hand är Microsoft-relaterade. Du har en bred teknisk kompetens i botten och du är något av en problemlösare.

Installation teknik (bredband)

Bahnhof har idag 15 procent av den svenska Internettrafiken. Vi finns i 109 städer runt om i Sverige och vi har på kort tid vuxit upp som en av de riktigt stora utmanarna för nätkapacitet i Norden. Nu söker vi dig som har ett praktiskt sinnelag, men som vill lära dig mer om IP-nät på en högre nivå. Det är ett krävande men extremt utvecklande jobb. Krav: B-körkort.

Installation teknik (juniortekniker)

Du har nyligen gått ut gymnasiet eller har annan likvärdig teknisk utbildning i botten. Du har ett brett tekniskt intresse och du vill lära dig mer och utvecklas för att nu på allvar kunna ta plats i yrkeslivet. Du får en bred och varierad roll där du både ska klara installation av hårdvara, samt bistå vid enklare nätinstallationer.

Tillsättning av alla tjänster sker löpande under december. Skicka in din ansökan nu!

Alla ansökningar sändes med e-mail (ett personligt brev samt ett CV) till följande adress:

jobb@bahnhof.net