Ledig tjänst: Grafisk designer med sinne för projektledning

Publicerad 2015-08-19 14:52

Bahnhof är en uppstickare bland de stora internetoperatörerna i Sverige. Vi har en stark tradition av att producera kreativt innehåll in-house. Nu behöver vi förstärkning.

Din roll blir att skapa nytänkande och spännande marknadsmaterial för både webb och print. Du får möjlighet att vara kreativ och påhittig, eftersom vi har högt i tak och värdesätter nyskapande.

Vi har en öppen syn på marknadsföring där vi använder vår VD och andra verkliga personer på bolaget i vårt material. Det är därför önskvärt att du själv gillar att arrangera bilder och roliga situationer.

Rent grafiskt vill vi att du kan anpassa materialet: skarpt och säljande, eller nedtonat och seriöst, beroende på målgruppen. Du har också en känsla för användarvänlighet online, särskilt i mobilen.

Du arbetar vant med både tryckta och digitala medier och har god kunskap och erfarenhet av främst InDesign, Photoshop samt Power Point eller motsvarande. Du har förmodligen använt olika typer av webbpublicering. Kunskaper i HTML är också meriterande.

I arbetsbeskrivningen ingår även att uppdatera och vårda bolagets intranät med både grafik och text.

Förutom det dagliga grafiska arbetet ingår det i din roll att vid vissa tillfällen fungera som projektledare vid våra events. Det betyder att du, med ditt öga för estetik, ska kunna boka lokaler, beställa och ta emot möblering, catering, etc. Här värdesätter vi social kompetens och servicekänsla.

Du rapporterar till bolagets Marknads- och Kommunikationschef.

DIN ANSÖKAN SKA BESTÅ AV:

Ett kort personligt brev
CV inkl. foto
Minst 2 arbetsprover
Löneanspråk

Om något av ovanstående saknas kan vi inte behandla din ansökan. Var därför noggrann med att alla komponenter finns med. Arbetsproverna kan vara för både print och webb. Vi ser fram emot att höra från dig! Ansök senast 31 augusti.
Tjänsten är tills vidare med 6 mån provanställningen. Fast lön. Heltid. Tillträde omgående. Placering: Vid Hötorget i Stockholm.
Bahnhof är ett företag inom IT-sektorn, som av tradition är mansdominerad. Vid rekryteringen värdesätter vi mångfald på arbetsplatsen, och vi uppmuntrar särskilt kvinnliga sökanden.

Sök via e-post: marknadftg@bahnhof.net

Fler nyheter från 2015

Bahnhofs julgåva 2015 Publicerad 2015-12-28 Allmänna villkor för Tyfon-kunder Publicerad 2015-12-22 Jobba på Bahnhof i Borlänge Publicerad 2015-12-21 Städerna där Bahnhof storsatsar på fiber – hela listan Publicerad 2015-12-11 Ledig tjänst: Nättekniker Drift till Managed Services - Tjänsten är tillsatt Publicerad 2015-12-04 Ledig tjänst: Senior nättekniker - Tjänsten är tillsatt Publicerad 2015-12-04 Bahnhofs serverhallar igång som vanligt under strömbrottet Publicerad 2015-12-01 Emissionen i Elementica blev mer än 100% övertecknad Publicerad 2015-12-01 Emissionen i serverhallen Elementica övertecknades direkt Publicerad 2015-11-11 Ett av Sveriges roligaste IT-jobb är ledigt: gruppchef Managed Services på Bahnhof Publicerad 2015-11-09 Inbjudan - nyemission i Elementica Publicerad 2015-11-04 Fjärrstyrning med Teamviewer - så går det till Publicerad 2015-10-30 Delårsrapport 3, 2015 Publicerad 2015-10-27 Så gör Bahnhof med datalagring Publicerad 2015-09-21 Ledig tjänst: Marknads- och säljkoordinator Publicerad 2015-09-21 Stockholmare, här är sanningen om röken på Renstiernasgatan Publicerad 2015-09-14 Jon Karlung: De flesta förstår inte riskerna Publicerad 2015-09-11 Bahnhof söker: Säljare Datacenter Publicerad 2015-09-10 Bahnhof söker: Redovisningsekonom med ambitioner Publicerad 2015-09-03 Vi söker: Datahallstekniker till våra världsberömda serverhallar Publicerad 2015-08-28 Tekniker till Nätgruppen på Bahnhof Publicerad 2015-08-28 Delårsrapport 2, 2015 Publicerad 2015-08-27 Bahnhof tecknar avtal värt 7,6 MSEK Publicerad 2015-07-03 Backend-utvecklare med potential Publicerad 2015-06-18 Bahnhof förvärvar Tyfon Publicerad 2015-06-08 Bahnhof bäst i klassen enligt SVTs Bredbandtest Publicerad 2015-05-08 Bahnhof bygger största serverhallen i Stockholm Publicerad 2015-05-05 Delårsrapport 1, 2015 Publicerad 2015-05-05 Årsredovisning och koncernredovisning för räkenskapsåret 2014 Publicerad 2015-04-20 Kallelse Årsstämma i Bahnhof AB (publ) Publicerad 2015-04-17 Bahnhof erbjuds del av ramavtal enligt Kammarkollegiets beslut avseende upphandling Publicerad 2015-04-02 Nu kan du söka jobb som ”troll” Publicerad 2015-04-01 Varning för nätfiske Publicerad 2015-03-16 Kommunikatör med inriktning på internationell IT-marknad Publicerad 2015-03-03 Bokslutskommuniké 2014 Publicerad 2015-02-25 Vill du leda ett team av Colotekniker i Bahnhofs spektakulära serverhallar? Publicerad 2015-02-18 10 000 Mbits i nytt avtal mellan ISPY och Bahnhof Publicerad 2015-02-17 Ny tuff miljömärkning för serverhallar utmanar Facebook Publicerad 2015-01-20