Vi söker: Datahallstekniker till våra världsberömda serverhallar

Publicerad 2015-08-28 16:43

Bahnhof är en internetoperatör som levererar bredband och datanättjänster till företag och privatpersoner i hela Norden.

Vi behöver utöka vår datahallsgrupp med en tekniker. Därmed söker vi dig som brinner för att arbeta med kritisk infrastruktur, dvs. el, kyla och fysisk säkerhet.

Gruppen har idag kompetenser inom både el och kyla varför du kan ha tonvikt inom endera område och vi ser gärna att du kompletterar våra befintliga kompetensområden. Vi lägger stor vikt vid att själva, inom ramen för gruppen, fundera ut vilka tekniska lösningar som passar våra anläggningar bäst. Ett öppet sinne, en vilja att prova nya lösningar och att tänka nytt präglar det mesta vi gör. Att ställa sig frågorna varför och hur är centralt för vårt mindset.

Gruppen driver, underhåller och förnyar bland annat världens förmodligen mest dokumenterade datahall Pionen, men i vår anläggningsportfölj finns ytterligare 3 stora anläggningar och stora planer för framtiden.

Du kommer att arbeta med allt från att boka och följa upp underhållsarbeten till stora investeringsprojekt. Dokumentation är viktigt och du bör ha ett rimligt utvecklat ordningssinne och ha förmågan att hålla ordning i flera parallella projekt eller uppgifter samtidigt.

Du får inte vara rädd att hugga i och du bör behöver vara stresstålig då miljöerna vi arbetar i konstant är i drift vilket innebär att stressiga moment och kritiska situationer uppstår både kontrollerat och okontrollerat.

Kan du rita CAD är detta meriterande, men inget krav.

Tjänsten är placerad på Bahnhofs kontor i Stockholm.
Denna tjänst rapporterar till bolagets Teknikchef.
Ta en unik chans att bli del av ett teknikföretag på stark frammarsch. Bahnhof rankades #27 av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser 2014 bland studenter inom Data/IT i Universums årliga Företagsbarometer.

Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Gustav Bergquist, 076-1110130, gustav.bergquist@bahnhof.net
Vi undanber kontakt från bemannings- eller rekryteringsföretag.
Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan!

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev samt ditt CV med e-post till gustav.bergquist@bahnhof.net och ange rubrik (subject) ”Datahallstekniker”.

Fler nyheter från 2015

Bahnhofs julgåva 2015 Publicerad 2015-12-28 Allmänna villkor för Tyfon-kunder Publicerad 2015-12-22 Jobba på Bahnhof i Borlänge Publicerad 2015-12-21 Städerna där Bahnhof storsatsar på fiber – hela listan Publicerad 2015-12-11 Ledig tjänst: Nättekniker Drift till Managed Services - Tjänsten är tillsatt Publicerad 2015-12-04 Ledig tjänst: Senior nättekniker - Tjänsten är tillsatt Publicerad 2015-12-04 Bahnhofs serverhallar igång som vanligt under strömbrottet Publicerad 2015-12-01 Emissionen i Elementica blev mer än 100% övertecknad Publicerad 2015-12-01 Emissionen i serverhallen Elementica övertecknades direkt Publicerad 2015-11-11 Ett av Sveriges roligaste IT-jobb är ledigt: gruppchef Managed Services på Bahnhof Publicerad 2015-11-09 Inbjudan - nyemission i Elementica Publicerad 2015-11-04 Fjärrstyrning med Teamviewer - så går det till Publicerad 2015-10-30 Delårsrapport 3, 2015 Publicerad 2015-10-27 Så gör Bahnhof med datalagring Publicerad 2015-09-21 Ledig tjänst: Marknads- och säljkoordinator Publicerad 2015-09-21 Stockholmare, här är sanningen om röken på Renstiernasgatan Publicerad 2015-09-14 Jon Karlung: De flesta förstår inte riskerna Publicerad 2015-09-11 Bahnhof söker: Säljare Datacenter Publicerad 2015-09-10 Bahnhof söker: Redovisningsekonom med ambitioner Publicerad 2015-09-03 Tekniker till Nätgruppen på Bahnhof Publicerad 2015-08-28 Delårsrapport 2, 2015 Publicerad 2015-08-27 Ledig tjänst: Grafisk designer med sinne för projektledning Publicerad 2015-08-19 Bahnhof tecknar avtal värt 7,6 MSEK Publicerad 2015-07-03 Backend-utvecklare med potential Publicerad 2015-06-18 Bahnhof förvärvar Tyfon Publicerad 2015-06-08 Bahnhof bäst i klassen enligt SVTs Bredbandtest Publicerad 2015-05-08 Bahnhof bygger största serverhallen i Stockholm Publicerad 2015-05-05 Delårsrapport 1, 2015 Publicerad 2015-05-05 Årsredovisning och koncernredovisning för räkenskapsåret 2014 Publicerad 2015-04-20 Kallelse Årsstämma i Bahnhof AB (publ) Publicerad 2015-04-17 Bahnhof erbjuds del av ramavtal enligt Kammarkollegiets beslut avseende upphandling Publicerad 2015-04-02 Nu kan du söka jobb som ”troll” Publicerad 2015-04-01 Varning för nätfiske Publicerad 2015-03-16 Kommunikatör med inriktning på internationell IT-marknad Publicerad 2015-03-03 Bokslutskommuniké 2014 Publicerad 2015-02-25 Vill du leda ett team av Colotekniker i Bahnhofs spektakulära serverhallar? Publicerad 2015-02-18 10 000 Mbits i nytt avtal mellan ISPY och Bahnhof Publicerad 2015-02-17 Ny tuff miljömärkning för serverhallar utmanar Facebook Publicerad 2015-01-20