Bahnhof söker: Säljare Datacenter

Publicerad 2015-09-10 11:38
Bahnhof erbjuder snabba, säkra och prisvärda internettjänster sedan 1994. Vårt löfte är att ge kunderna maximal säkerhet mot övervakning, företagsspionage och läckor - något som blir allt viktigare när samhället digitaliseras.
Vi är en av Sveriges största internetoperatör med över 200 000 företag och hushåll anslutna i Sverige. Bahnhof är också Sveriges äldsta fristående ISP, och det var vi som erbjöd de första kommersiella internetuppkopplingarna i landet.
Vi äger och kontrollerar infrastruktur runt om i hela Sverige, och kan därför tillgodose behov från kunder med mycket högt ställda krav. Företaget har egna teknikcentraler på ett hundratal orter runt i Sverige och alla dessa ligger centralt belägna i landets olika stadskärnor.
Andra aktörer inom vårt område är exempelvis Telia Sonera, Glesys, T3, Telecity, Sungard, Crystone, Interxion, Availo, Tele2, Bredbandsbolaget, Comhem, IP-only, DGC, TDC, Bredband2, Telenor och Telavox.

Vi expanderar nu kraftigt och tillsätter därför flera nya tjänster runt om i Sverige.
Rollbeskrivning:
Positionen som säljare för Bahnhofs Datacenter innebär att du ska kunna axla rollen som representant för Bahnhof inom ett mycket specifikt tjänsteområde. Arbetet är fritt men stundvis krävande, och för rätt tjej/kille erbjuds perfekta karriärmöjligheter. Du kommer att boka in möten, skriva offerter, samt även kunna avsluta komplexa affärer helt på egen hand (från ax till limpa). Du blir en del av Bahnhofs framgångssaga och du placeras på något av Bahnhofs kontor i Stockholm eller Malmö. Säljare rapporterar till ansvarig Product Sales Manager, alternativt till en senior kollega på orten.
Vi erbjuder ett roligt, spännande och utvecklande arbete, där ribban läggs mycket högt!

Datacenter
I Bahnhofs välkända datacenter (t ex Pionen, Thule och Sparven) står servrarna säkert. Vår hosting är ett naturligt val för banker, spelföretag, e-handlare och andra företag med höga krav. Märkningen Based in Sweden garanterar 100 procent lagring på svensk mark. Alla våra sju datacenter runt om i landet uppfyller denna garanti och ger därmed våra kunder maximal säkerhet mot avlyssning, företagsspionage, myndighetsövervakning och andra former av intrång i integriteten.
Vi tar gärna emot ansökningar från alla som tror sig passa in i det glada och unga säljargänget hos oss på Bahnhof. Eftersom vi har en övervikt av manliga anställda vill vi speciellt uppmuntra kvinnliga sökande.
I tjänsten som säljare ingår bland annat följande uppgifter:
• Offertarbeten
• Mötesbokning
• Avtalsskrivning
• Merförsäljning
• Kundvård
• Assistera bolagets övriga säljkårer
Absoluta krav på dig som söker:
• Hungrig på nya utmaningar
• Stort teknikintresse
• Tävlingsinriktad
• Lagspelare
• Säljorienterad
• Driven, självgående och orädd
• Minst 1-2 års erfarenhet av teknisk försäljning
• Hög social kompetens
• Bekväm att prata på möten samt i telefon
• Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på Svenska och Engelska
Önskvärt:
• Relevant utbildning
• Branschvana
• Kunskap om serverhallar och/eller virtuella miljöer

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsättning: Tillsättning av positionerna sker löpande, det är därför viktigt att vi får din ansökan omgående
Tillträde: Q4/Q1
Lön: Fast grundlön samt provisionsbaserad ersättning
Ansökan: Skicka ditt CV (skrivet på Svenska), ett personligt brev, samt ett foto på dig själv till jobb@bahnhof.net.
Märk din ansökan med ”SÄLJARE DC” i ämnesraden.
OBS: Vi tar endast emot frågor, ansökan + CV (skrivet på Svenska) via e-post till: jobb@bahnhof.net