Bredbandsoperatören med överlägset nöjdast kunder – du kan aldrig gissa vilken!

Publicerad 2017-03-14 16:45

Bahnhof tar hem en ohotad förstaplats bland Sveriges internetoperatörer. Ingen annan placerar sig ens på den positiva delen av skalan. Detta enligt en ny kundundersökning från det oberoende mätföretaget Nordic Bench.

– Jag kan ödmjukt säga att vi på Bahnhof inte heller är perfekta, bland annat jobbar vi hårt för att korta väntetiderna. Dessutom tänds nu ett helt nytt bredbandsnät, Northern Light, som ökar kapaciteten och hastigheten för våra kunder. Med det sagt så är vi ju helt överlägsna våra konkurrenter i undersökningen och det känns förstås fantastiskt, säger Jon Karlung, vd, Bahnhof.

Här är de bästa bredbandsoperatörerna i Sverige enligt Nordic Benchs undersökning. Betyget är baserat på standarden Net Promoter Score som mäter kundernas lojalitet gentemot operatören.

1. Bahnhof, 14
2. Bredband2, -11
3. Telia, -12
4. Telenor, -15
5. Tele2, -17
6. Alltele/Universal/T3, -24
7. Com Hem, -25
8. Bredbandsbolaget, -30
9. 3, -30
Källa: Nordic Bench

Kan du också få bredband från Bahnhof? Sök på din adress här!