LEDIGA SOMMARJOBB: Leveransadministratör i Borlänge

Publicerad 2018-03-01 08:13

Sommarspecifikt jobberbjudande! Bahnhof letar tillfällig förstärkning till kundtjänstens leveransavdelning i Borlänge under maj-augusti och vill anställa 10 sommarjobbare som kan hålla avdelningen i rullning när de ordinarie medarbetarna är på sommarsemester. Perfekt för studenter som har sommarlov eller andra som bara är ute efter en tidsbegränsad anställning.

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör som levererar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Förutom att leverera internetbaserade tjänster är vi aktiva debattörer som står upp för sekretess och integritet på nätet och utmanar vedertagna sanningar. Som företag är vi framgångsrika på flera sätt - under 2017 omsatte vi över miljard kronor, fick utmärkelsen ”Årets bästa nätoperatör” på IT- och telekomgalan och blev framröstade som en av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser av studenter inom data/IT.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö.

Om tjänsten och avdelningen

Du kommer arbeta på kundtjänstens leveransavdelning. Det är ofta du som är kundens första personliga kontakt med Bahnhof och din roll är att ta emot beställningar och besvara frågor som till exempel kan handla om vad ett fastighetsnät är och varför man behöver det för att köpa en bredbandstjänst, hur många Mbit/s ett visst hushåll behöver, eller varför en särskild beställning ska dröja så länge. Du vägleder, rådger och guidar kunden när det behövs, och fångar upp kundens beställning.

När en kund har beställt något kontrollerar du att beställningen stämmer och skickar vidare den till berörda parter (till exempel stadsnät eller nätinstallatörer) som är nödvändiga för tjänsteleveransen. Du meddelar även kunden om leveransdatum och ser till att kunden får sin tjänst levererad då.

Ett leveransärende på kundtjänsten kan också handla om att en kund ska flytta och vill fortsätta ha Bahnhof som operatör på sin nya adress, eller att en kund vill höja eller sänka sin bredbandshastighet. Kort sagt kan frågorna vara olika svåra och handla om lite allt möjligt, men oroa dig inte! Du kommer få en utbildning i Bahnhofs produkter och tjänster innan du börjar jobba ”på riktigt”, och få möjlighet att bekanta dig med yrket genom att sitta med och lyssna på kollegors supportsamtal. Först därefter kommer du ta egna samtal. Men helt på egen hand kommer du aldrig behöva vara, det kommer alltid finnas mer erfarna kollegor som du kan fråga om du undrar något, och i yrkesutövningen har du stöd av Bahnhofs egna guider och FAQer om diverse tekniska prylar och lösningar.

Bahnhof växer med nästan 30 000 nya kunder per år som alla måste få bästa möjliga service. För att ge det måste vi även ha bästa möjliga kundservice. Vår leveranskundservice är inte bara en frågelåda, utan kundernas personliga stöd och kontakt som guidar och ledsagar genom beställningsprocessen och finns där under hela kundresan. Supportens arbete är helt avgörande för företagets kundrelationer och kundnöjdhet och det allmänna förtroendet för Bahnhof som företag.

Dina kunskaper och egenskaper

För att lyckas i rollen måste du ha en fallenhet för service och teknik och utföra ditt arbete med lojalitet och engagemang. Du bör ha en ödmjuk ton och vara lyhörd inför olika typer av människors skiftande behov. Vi gissar att du dessutom är en positiv person med god social förmåga som kan förklara svåra saker på ett enkelt sätt. I yrkesutövningen är du lösningsinriktad och kan hålla huvudet kallt genom krävande samtal.

Eftersom du är kundens första kontakt är ditt beteende otroligt viktigt! Ditt bemötande kan vara den enda skillnaden mellan en bra affär och ett uteblivet köp. Därför lägger vi stor vikt vid din förmåga att hantera människor och din förmåga att anpassa dig efter olika sociala interaktioner.

Om du har jobbat med tekniska frågor förut eller om du har ett tekniskt intresse eller grundläggande tekniska kunskaper är det meriterande, men absolut inget krav! Det viktigaste är att du har rätt personlighetsdrag för rollen, resten får du lära dig på plats!

Utöver det bör du ha förmågan att hålla företagshemligheter inom bolaget. En anställning hos oss innebär ett ömsesidigt förtroende som precis som Bahnhofs övriga verksamhet präglas av integritet och sekretess.

Till den här tjänsten har vi inget särskilt krav på utbildning eller examen, men vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens.

Du kommer vara placerad på Stationsgatan 8 i centrala Borlänge.

Tjänsten

Anställningsperioden sträcker sig från maj till augusti och arbetsomfattningen under perioden är heltid. Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–19:30 på vardagar och 10–15 på helgdagar.

Mejla din ansökan + CV till borlangejobb@bahnhof.se senast 30 april och döp mejlet till "Leveransadmin sommar”. Vi kommer kalla till intervjuer löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så skynda dig in med din ansökan!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag. Don't even bother, vi kommer inte svara!

Fler nyheter från 2018

LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk kundtjänst i Borlänge Publicerad 2018-11-14 SENASTE NYTT: Bahnhof blockerar internet Publicerad 2018-11-02 Bara Patent- och marknadsdomstolen verkar tro att blockering av sidor fungerar Publicerad 2018-11-01 Delårsrapport 3, 2018 Publicerad 2018-10-23 LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm Publicerad 2018-10-23 LEDIG TJÄNST: Resultatinriktad företagssäljare i Göteborg Publicerad 2018-10-23 LEDIG TJÄNST: DevOps systemutvecklare i Sthlm, Gbg, Umeå, Malmö eller Borlänge Publicerad 2018-10-23 LEDIG TJÄNST: Utvecklingschef - telefoni/UC i Sthlm, Gbg, Umeå, Malmö eller Borlänge Publicerad 2018-10-23 LEDIG TJÄNST: Junior fibertekniker i Stockholm Publicerad 2018-10-22 LEDIG TJÄNST: Junior installationstekniker i Stockholm Publicerad 2018-10-22 LEDIG TJÄNST: Installationstekniker i Stockholm Publicerad 2018-10-22 Tydligt jäv bakom Telias blockeringsdom Publicerad 2018-10-17 VÄRLDSPREMIÄR: Bahnhofs 10 Gbit/s-router för hemanvändare – snabbast på marknaden! Publicerad 2018-10-17 LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk kundtjänst i Umeå Publicerad 2018-10-16 LEDIG TJÄNST: Resultatinriktad företagssäljare i Stockholm Publicerad 2018-10-16 LEDIG TJÄNST: Leveranskoordinator Publicerad 2018-10-11 Bahnhof tackar nej till samarbete med Reklamombudsmannen Publicerad 2018-10-05 LEDIG TJÄNST: Inkassohandläggare i Borlänge Publicerad 2018-10-02 LEDIG TJÄNST: Senior nätverkstekniker i Sthlm, Gbg, Malmö eller Umeå Publicerad 2018-09-27 LEDIG TJÄNST: Junior drifttekniker i Sthlm, Gbg, Malmö eller Umeå Publicerad 2018-09-27 Bahnhof fällda för en meme av Reklamombudsmannen Publicerad 2018-09-25 LEDIG TJÄNST: Senior nätverkstekniker i Sthlm, Gbg, Umeå eller Malmö Publicerad 2018-09-17 RESULTATET: Ja till länkskatt och uppladdningsfilter Publicerad 2018-09-12 EUs copyrightdirektiv utökas med fotbollsmatcher Publicerad 2018-09-12 TOPP 3: Operatörerna som lämnar ut sina kunders personuppgifter Publicerad 2018-09-10 NY MÄTNING VISAR: Rekordmånga utpressningsbrev 2018 Publicerad 2018-09-10 LEDIG TJÄNST: Junior nätverkstekniker i Stockholm Publicerad 2018-09-10 VACANCY: SIP engineer in Stockholm, Borlänge or Umeå Publicerad 2018-09-04 Inget riksdagsparti tar integritetsfrågor på allvar Publicerad 2018-09-03 LEDIG TJÄNST: Innesäljare i Stockholm Publicerad 2018-08-28 LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm Publicerad 2018-08-21 Jon Karlung tackar Donald Trump Publicerad 2018-08-21 Delårsrapport 2, 2018 Publicerad 2018-08-21 LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk support i Borlänge, behovsanställning Publicerad 2018-08-15 LEDIG TJÄNST: 2 st nätinstallatörer till Göteborg Publicerad 2018-08-07 LEDIG TJÄNST: Leveranskoordinator Publicerad 2018-07-31 LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk kundtjänst i Umeå Publicerad 2018-07-18 Slaget om upphovsrätten. 1981: kassettskatt, 2018: länkskatt Publicerad 2018-07-05 LEDIG TJÄNST: Junior nätverkstekniker till Managed Networks i Stockholm Publicerad 2018-07-03 Bahnhof påbörjar utveckling av 5G-tjänster Publicerad 2018-06-29 Bahnhofs rapport från dagens rundabordetsamtal hos Justitiedepartementet Publicerad 2018-06-27 Klartecken för Artikel 13 - ett steg närmare domedagen Publicerad 2018-06-20 LEDIG TJÄNST: Uppfinningsrik utvecklare i Sthlm, Gbg, Malmö, Umeå eller Borlänge Publicerad 2018-06-19 VACANCY: VoIP-technician in Stockholm, Borlänge or Umeå Publicerad 2018-06-19 LEDIG TJÄNST: Junior nättekniker till AS8473, Stockholm Publicerad 2018-06-18 LEDIGA TJÄNSTER: Företagssäljare i Sthlm, Gbg och Malmö Publicerad 2018-06-18 Artikel 13 – Slutet för vårt öppna och fria internet? Publicerad 2018-06-15 LEDIG TJÄNST: Företagssäljare i Borlänge Publicerad 2018-06-14 BAHNHOF AVSLÖJAR: Utpressningsbrev gör rika filmbolag ännu rikare Publicerad 2018-06-13 LEDIG TJÄNST: Fälttekniker i Malmö Publicerad 2018-06-13 LEDIG TJÄNST: Junior datahallstekniker i Malmö Publicerad 2018-06-08 VACANCY: DevOps system developer in Sthlm, Gbg, Malmö, Borlänge or Umeå Publicerad 2018-06-05 LEDIG TJÄNST: Servicedesk/IT-support till Managed Services i Umeå Publicerad 2018-06-05 Nu kan du beställa Stockholms snabbaste bredband till din lägenhet Publicerad 2018-06-01 LEDIG TJÄNST: DevOps systemutvecklare i Sthlm, Gbg, Malmö, Borlänge eller Umeå Publicerad 2018-06-01 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker (Microsoft) till Managed Services i Malmö Publicerad 2018-06-01 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker inom virtualisering i Malmö eller Stockholm Publicerad 2018-06-01 LEDIG TJÄNST: Leveranskoordinator - accessnät. Stockholm. Publicerad 2018-05-31 Så kan amerikanska myndigheter få tag på din molndata Publicerad 2018-05-30 LEDIG TJÄNST: Junior nätverkstekniker till Managed Networks i Stockholm Publicerad 2018-05-29 LEDIG TJÄNST: Säljare privatmarknad, Borlänge Publicerad 2018-05-29 LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk kundtjänst i Umeå Publicerad 2018-05-29 Ny dom fastställer: slut på fildelarutpressning i Danmark Publicerad 2018-05-29 GDPR sätter fokus på integriteten Publicerad 2018-05-25 BAHNHOF AVSLÖJAR: Tveksam opartiskhet på Patent- och marknadsdomstolen Publicerad 2018-05-25 Blott Bahnhof svenska servrar har Publicerad 2018-05-16 Kommuniké från årsstämma i Bahnhof AB Publicerad 2018-05-15 Jon Karlung: släpp loss internets fulla kraft - öppna upp spektrumbandet för alla! Publicerad 2018-05-08 Delårsrapport 1, 2018 Publicerad 2018-05-08 Snabbast bredband med Bahnhof enligt ny rapport Publicerad 2018-05-04 PRV får 80 miljoner – hjälper utpressare med skattefinansierad lobbyverksamhet Publicerad 2018-05-03 LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm Publicerad 2018-04-26 LEDIG TJÄNST: Säljare privatmarknad, Borlänge Publicerad 2018-04-26 Bahnhof tar din säkerhet på allvar Publicerad 2018-04-18 Supersnabb surf för nollåttor med Bahnhof 10 Gbit/s Publicerad 2018-04-18 Domstol godtar defekt bevis: fel operatör döms Publicerad 2018-04-17 Kallelse Årsstämma i Bahnhof AB (publ) Publicerad 2018-04-16 Riv monopolen – bygg ett öppet 5G-nät Publicerad 2018-04-13 Tele 2-dom bekräftar: bevis för fildelning otillförlitligt Publicerad 2018-04-13 Domar mot tusentals svenskar saknar tillförlitliga bevis Publicerad 2018-04-11 Adjö PUL! Hallå GDPR! Publicerad 2018-04-09 Bahnhof: "Vi läser inte in könsroller hos någon" Publicerad 2018-04-06 Bahnhof öppnar serverhall på militär skärgårdsö Publicerad 2018-04-01 Vuxenfilmsurfare utpressas på pengar – vem går säker? Publicerad 2018-03-28 Filmbolagen, fildelarna och fakturorna - FAQ Publicerad 2018-03-28 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker inom virtualisering i Malmö eller Stockholm Publicerad 2018-03-20 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker (Microsoft) till Managed Services i Malmö Publicerad 2018-03-20 Avesta har världens första öppna stadsnät med 10 Gbit/s Publicerad 2018-03-20 Bahnhof vill öppna upp spektrumlicensieringen för 5G för fler än bara mobiljättar Publicerad 2018-03-16 LEDIG TJÄNST: Webbdesigner/grafisk designer Publicerad 2018-03-13 Bahnhof överklagar dom om utlämning av uppgifter Publicerad 2018-03-07 Rättelse avstämningsdag vid föreslagen kontantutdelning Publicerad 2018-03-06 LEDIGT JOBB: Fälttekniker i Göteborg Publicerad 2018-03-05 Huge success for Bahnhof’s 10 000 Mbit/s internet service for 29 EUR/month Publicerad 2018-03-02 LEDIGA SOMMARJOBB: Teknisk support i Borlänge Publicerad 2018-03-01 Nu får villaägare 10 000 Mbit/s för 298 kr/mån Publicerad 2018-02-28 LEDIG TJÄNST: Företagssäljare i Stockholm Publicerad 2018-02-26 LEDIG TJÄNST: Leveransadministratör i Borlänge, behovsanställning Publicerad 2018-02-26 LEDIGA TJÄNSTER: Leveransadministratör för privatkunder i Borlänge Publicerad 2018-02-26 Ett ogenomtänkt förslag som kan ge 6 års fängelse Publicerad 2018-02-26 Bahnhof är överlägsen vinnare för andra året i rad! Publicerad 2018-02-23 LEDIG TJÄNST: Teknisk support för privatpersoner i Borlänge Publicerad 2018-02-21 LEDIGA TJÄNSTER: Teknisk support för företag i Borlänge Publicerad 2018-02-21 LEDIGA TJÄNSTER: Fakturakundtjänst i Borlänge Publicerad 2018-02-21 Bahnhof lanserar 10 000 Mbit/s till privatpersoner för 298 kr/mån Publicerad 2018-02-21 Bokslutskommuniké 2017 Publicerad 2018-02-20 LEDIG TJÄNST: Ekonomiassistent (vikariat 1,5 år) i Borlänge Publicerad 2018-02-16 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker till Managed Services i Stockholm Publicerad 2018-02-16 LEDIG TJÄNST: Nättekniker till Managed Services i Stockholm, Göteborg eller Malmö Publicerad 2018-02-16 Bahnhof är årets nätoperatör! Publicerad 2018-02-14 LEDIG TJÄNST: VoIP-tekniker i Stockholm, Borlänge eller Umeå Publicerad 2018-02-06 LEDIG TJÄNST: Junior nättekniker till AS8473, Stockholm Publicerad 2018-02-05 Njord Law Firm förbereder nya attacker mot enskilda internetanvändare Publicerad 2018-02-02 PTS säger emot sig själva om huruvida IP-adress är integritetskänslig eller inte Publicerad 2018-01-31 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Umeå Publicerad 2018-01-24 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Göteborg Publicerad 2018-01-24 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Stockholm Publicerad 2018-01-24 Nya massutskick av utpressarbrev kan vara på väg  Publicerad 2018-01-18 BIG CITY – staden som är en enda stor datahall Publicerad 2018-01-16 Bahnhof ser allvarliga brister i regeringens datalagringsförslag Publicerad 2018-01-12 LEDIG TJÄNST: Junior nätverkstekniker till Managed Services i Malmö eller Stockholm Publicerad 2018-01-11 LEDIG TJÄNST: Nätinstallatör Stockholm Publicerad 2018-01-11 LEDIG TJÄNST: Junior företagssäljare i Umeå Publicerad 2018-01-11 LEDIG TJÄNST: Teamleader 1st och 2nd line Managed Services Publicerad 2018-01-10 LEDIG TJÄNST: Säljare privatmarknad, Borlänge Publicerad 2018-01-08 LEDIG TJÄNST: Leveransadministratör i Borlänge, behovsanställning Publicerad 2018-01-08