LEDIG TJÄNST: Drifttekniker Linux/virtualisering i Sthlm, Gbg, Malmö eller Borlänge

Publicerad 2019-01-15 15:42

Om tjänsten

Avdelningen Managed Services på Bahnhof växer snabbt! Nu letar vi efter ytterligare en person med kunskap och erfarenhet inom IT-infrastruktur, som även kan hantera kunder och problem i ett högt tempo.

Du kommer ingå i gruppen Managed Services, vilken består av ett flertal kompetenta och engagerade tekniker inom olika områden som dagligen arbetar med att utveckla driftslösningar samt handleda våra kunder i valet mellan fysiska, hybrid- eller rena molnlösningar.

Våra plattformar bygger på hårdvara som Cisco, Dell och Nimble och våra virtuella miljöer bygger på framförallt Vmware, men även Onapp och inom kort även Open Source-varianter. Din utmaning kommer att stödja och arbeta proaktivt såväl som reaktivt med uppbyggnad och drift av Linuxplattformar samt Open Source-lösningar. Du kommer arbeta väldigt nära övriga avdelningen och utvecklas i takt med våra befintliga och kommande plattformar.

Dina kunskaper och egenskaper

För den här tjänsten behöver du ha viss erfarenhet av att arbeta med datadrift i Linux-system och att programmera i Bash och Python, antingen från en utbildning eller från yrkeslivet. Som person bör du ha ett eget driv och intresse och kunna arbeta självständigt. Om du har lätt för att sätta dig in i ny teknik och är typen som labbar med servrar och Open Source-lösningar för nöjes skull på fritiden är det starkt meriterande – vi uppskattar kreativa fixartyper!

Kunskapskrav:
- Relevant högskole/KY-utbildning, eller arbetslivserfarenhet från liknande tjänst.
- Kunskap om administration av Linux/Unix-system: Ubuntu, RHEL.
- Kunskap om scripting/programmering med Bash och Python.
- Grundläggande nätkunskaper inom TCP/IP-stacken.
- Vana att dokumentera.

Meriterande kunskaper:
- Open-source/free software som: Apache, mySQL, NGINX, Postfix, openLDAP, BIND.
- Grundläggande kunskaper inom virtualisering/hypervisors, VMware, Hyper-V.
- Övervakning; Nagios, Check_MK, Prometheus, Grafana.
- Konfigurationshantering med Ansible.
- IT-säkerhet (brandväggar, certifikat, kryptering)
- Versionshantering med Git.
- Containers med Kubernetes och Docker.

Arbetsorten är flexibel mellan Bahnhofs kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Borlänge – det hela beror på var just du befinner dig!

Omfattning

Heltidstjänst 100% som inleds med 6 månaders provanställning. Jour förekommer.

Mejla din ansökan bestående av ett kort personligt brev + CV till jobb@bahnhof.net senast den 15 februari 2019, och döp mejlet till "Drifttekniker MS". Vi kommer kalla till intervjuer löpande, och det kan hända att tjänsten tillsätts innan ansökningsperiodens slut, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och/eller rekryteringsföretag.

Fler nyheter från 2019

Bahnhofs delårsrapport 2, 2019 Publicerad 2019-08-20 LEDIG TJÄNST: Kundtjänst - leverans & support i Umeå Publicerad 2019-08-19 KUNDINFORMATION: Internet blir allt mer osäkert – Bahnhof erbjuder beskyddartjänst Publicerad 2019-07-11 LEDIG TJÄNST: Nätverksinstallatör till Bahnhof i Stockholm Publicerad 2019-07-03 LEDIG TJÄNST: Installationstekniker till Bahnhof i Stockholm Publicerad 2019-07-03 KUNDINFORMATION: Var redo när åskan kommer. Publicerad 2019-07-01 LEDIG TJÄNST: Företagssäljare till Bahnhof i Stockholm Publicerad 2019-06-28 LEDIG TJÄNST: Junior drifttekniker till Bahnhof i Stockholm Publicerad 2019-06-28 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Malmö Publicerad 2019-06-28 LEDIG TJÄNST: Kundtjänst - leverans & support i Borlänge Publicerad 2019-06-25 LEDIG TJÄNST: Redovisningsansvarig Publicerad 2019-06-24 Riksdagen röstade igenom ”ny” datalagringslag – Bahnhof: den hör inte hemma i en demokrati Publicerad 2019-06-19 Bahnhof förtydligar: Vi har inte skickat IP-adresser till PTS Publicerad 2019-06-18 Bahnhof ger svar på tal: ”Majoriteten av befolkningen har inte begått några brott – det är dem vi skyddar” Publicerad 2019-06-14 #tbt: Vem var det som buda? Publicerad 2019-06-13 LEDIG TJÄNST: Löneadministratör (vikariat 1–1,5 år) Publicerad 2019-06-12 LEDIG TJÄNST: NOC-tekniker i Umeå eller Borlänge Publicerad 2019-06-07 NYA MASSUTSKICK PÅ GÅNG: Byt operatör för att slippa få ett utpressningsbrev Publicerad 2019-06-05 SÖKES: Bahnhof söker obegränsat med folk till telefoni, nät och kundservice Publicerad 2019-05-29 EU-valet 2019: Därför borde du rösta Publicerad 2019-05-26 LEDIGA TJÄNSTER: Linuxtekniker och systemutvecklare som vill revolutionera operatörsvärlden! Publicerad 2019-05-15 LEDIG TJÄNST: Nätinstallatör i Stockholm Publicerad 2019-05-15 Kommuniké från årsstämma i Bahnhof AB 2019 Publicerad 2019-05-14 2014 satte EU-domstolen stopp för massövervakning - nu vill EU-rådet införa det igen Publicerad 2019-05-13 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Stockholm Publicerad 2019-05-08 Bahnhofs delårsrapport 1, 2019 Publicerad 2019-05-07 Nu är Tyfon en del av Bahnhof på riktigt Publicerad 2019-05-02 Pensionär anklagas för fildelning och uppmanas betala 7000 kr - ”jag har aldrig laddat ned, jag är 75 år och kan inte mycket om data” Publicerad 2019-04-23 LEDIG TJÄNST: Leveranskoordinator i Stockholm Publicerad 2019-04-18 LEDIG TJÄNST: DevOps till Nätavdelningen i Stockholm Publicerad 2019-04-15 Bahnhofs årsredovisning 2018 Publicerad 2019-04-15 Kallelse Årsstämma i Bahnhof AB (publ) Publicerad 2019-04-15 Bahnhof deltar i #saveyourinternet i Stockholm på lördag 13 april Publicerad 2019-04-11 Internationella upphovsrättsligor gör nu entré i Sverige – nya utpressningsbrev är på väg Publicerad 2019-04-10 Bahnhof lanserar ny router för kunder med höga säkerhetskrav Publicerad 2019-04-01 Bahnhof uppmanar till nätaktion för att rädda internet! Publicerad 2019-03-29 Bahnhof har slagit unikt rekord i snabbast bredband till privatpersoner! Publicerad 2019-03-28 Bahnhofs öppna brev till Expressen II: Era argument har tillverkats av Säpos egna PR-maskineri Publicerad 2019-03-19 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker till Managed Services i Sthlm, Gbg, Malmö, Borlänge eller Umeå Publicerad 2019-03-18 Såhär kommer EUs nya copyrightdirektiv leda till ”internets död” Publicerad 2019-03-13 Regeringens jakt på ”terrorister” i själva verket jakt på fildelare Publicerad 2019-03-12 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Stockholm Publicerad 2019-03-11 LEDIG TJÄNST: Accesskoordinator - accessnät. Stockholm Publicerad 2019-03-08 Nätverkstekniker till Internal Operations i Sthlm, Gbg eller Malmö Publicerad 2019-03-06 Bahnhofs öppna brev till Expressen: faktafel och rena lögner i er ledartext om datalagring Publicerad 2019-03-05 Bahnhof protesterar mot 5G-monopol – bjuder nu in allmänheten att hjälpa till Publicerad 2019-03-05 Regeringens användning av "abonnemangsuppgifter" - ett försök att undslippa EUs krav Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: Junior fibertekniker i Stockholm Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: CloudOps / Engineer i Sthlm, Gbg, Malmö, Umeå eller Borlänge Publicerad 2019-02-27 SENASTE NYTT: Omarbetat datalagringsdirektiv ännu ett försök att slippa undan EU-rätten Publicerad 2019-02-26 LEDIG TJÄNST: Real Time Manager i Borlänge eller Umeå Publicerad 2019-02-22 KFC väljer Bahnhofs atombombssäkra datacenter Pionen Publicerad 2019-02-21 Bahnhof testar 5G i Öppet Spektrum Publicerad 2019-02-20 Bokslutskommuniké 2018 Publicerad 2019-02-19 LEDIG TJÄNST: DevOps-ingenjör i Sthlm, Borlänge, Gbg, Malmö eller Umeå Publicerad 2019-02-18 Vinnaren är utsedd - Com Hem har Sveriges dyraste bredband Publicerad 2019-02-15 EU-NYTT: Artikel 11 & 13 har förvärrats en sista gång Publicerad 2019-02-14 LEDIGA SOMMARJOBB: Teknisk kundtjänst i Borlänge och Umeå Publicerad 2019-02-12 Bahnhof har öppnat ytterligare en serverhall i Sparven, mitt i Malmö city Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Junior installationstekniker i Stockholm Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Installationstekniker i Stockholm Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Sthlm eller Gbg Publicerad 2019-02-06 LEDIG TJÄNST: Nätchef till Bahnhofs operatörsnät Publicerad 2019-02-06 ”Ny” regering och nya integritetskränkande lagar 2019 Publicerad 2019-01-29 UTPRESSNINGSÅRET 2018: Antal drabbade tio gånger fler i Sverige än i USA Publicerad 2019-01-23 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Malmö Publicerad 2019-01-22 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Göteborg Publicerad 2019-01-22 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Stockholm Publicerad 2019-01-14 LEDIGA TJÄNSTER: Kundtjänst - leverans & support i Borlänge Publicerad 2019-01-12 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker - telefoni/UC i Stockholm eller Borlänge Publicerad 2019-01-09