LEDIGA SOMMARJOBB: Teknisk kundtjänst i Borlänge och Umeå

Publicerad 2019-02-12 17:00

Sommarspecifikt jobberbjudande! Bahnhof letar tillfällig förstärkning till den tekniska kundtjänsten i Borlänge och Umeå under 3 juni - 30 augusti och vill anställa strax under 30 personer som kan hålla arbetet i rullning när de ordinarie medarbetarna är på sommarsemester. Perfekt för studenter som har sommarlov eller dig som bara är ute efter en tidsbegränsad anställning.

Om tjänsten och kundtjänsten

Du är personen som våra privatkunder ringer till när de behöver hjälp och support i olika former. Ett tekniskt supportärende kan till exempel handla om att kundens internetanslutning inte fungerar som den ska, eller att kunden har problem med att aktivera sitt antivirusprogram. Då är det din uppgift att utreda kundens problem och felsöka tills felet är lokaliserat och kan åtgärdas.

Du kommer få hantera tekniska supportfrågor som omfattar bredband, IP-telefoni, IP-TV, e-post, antivirus och VPN. Beroende på vad kunden har för problem kommer du tillämpa olika felsökningsrutiner och till exempel gå igenom nätverksinställningar, routermodell och programvarulicenser tillsammans med kunden. Jobbet bygger mycket på samarbete - du ska kunna kommunicera, förklara och arbeta tillsammans med olika typer av kunder.

Frågorna kan vara av varierande karaktär och svårighetsgrad, men oroa dig inte! Vi ser till att du kan allt du behöver veta innan du börjar jobba ”på riktigt”. Du kommer få en utbildning i Bahnhofs produkter och tjänster och sedan bekanta dig med yrket genom att sitta med och lyssna på kollegors supportsamtal. På det sättet kommer du sakta men säkert bli redo för egna samtal. Men helt på egen hand kommer du aldrig behöva vara, det kommer alltid finnas mer erfarna kollegor som du kan fråga om du undrar något, och i yrkesutövningen har du stöd av Bahnhofs egna guider och FAQer om diverse tekniska prylar och lösningar.

Bahnhof växer med nästan 30 000 nya kunder per år som alla måste få bästa möjliga service. För att ge det måste vi även ha bästa möjliga kundtjänst. Vår supportavdelning är inte bara en frågelåda, utan kundernas stöd och trygghet som kan förklara, lugna och hjälpa. Supporten ser till att kunder som kommer in med oro, förvirring eller till och med ilska lämnar samtalet i ett positivt sinnelag. Supportens arbete är helt avgörande för företagets kundrelationer och kundnöjdhet och det allmänna förtroendet för Bahnhof som företag.

Dina kunskaper och egenskaper

För att lyckas i rollen måste du ha en fallenhet för service och teknik och en envishet och ett tålamod som gör att du inte ger upp innan problem är identifierade och/eller åtgärdade. Vi gissar att du dessutom är en positiv person med god social förmåga som kan förklara svåra saker på ett enkelt sätt. I yrkesutövningen är du lösningsinriktad och skicklig på att samarbeta och kan hålla huvudet kallt genom krävande samtal.

Om du har jobbat med tekniska frågor förut eller om du har ett tekniskt intresse eller tidigare tekniska kunskaper är det meriterande, men absolut inget krav! Det viktigaste är att du har rätt personlighetsdrag för rollen, resten får du lära dig på plats!

Utöver det bör du ha förmågan att hålla företagshemligheter inom bolaget. En anställning hos oss innebär ett ömsesidigt förtroende som precis som Bahnhofs övriga verksamhet präglas av integritet och sekretess.

Till den här tjänsten har vi inget särskilt krav på utbildning eller examen, men vi ser det som en fördel om du har minst gymnasiekompetens.

Du kommer vara stationerad på Parkgatan 6 i Borlänge, eller Björnvägen 15E i Umeå.

Omfattning

Anställningsperioden sträcker sig från 3 juni - 30 augusti och arbetsomfattningen under perioden är heltid. Arbetstiden är schemalagd men flexibel mellan 8–19:30 på vardagar och 10–15 på helgdagar.

Mejla din ansökan bestående av ett personligt brev + CV till jobb@bahnhof.se senast den 5 april 2019 och döp mejlet till "Sommarjobb kundtjänst”. Vi kommer kalla till intervjuer löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så skynda dig in med din ansökan!

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.