LEDIG TJÄNST: DevOps-ingenjör i Sthlm, Borlänge, Gbg, Malmö eller Umeå

Publicerad 2019-02-18 14:50

Om tjänsten och avdelningen

Bahnhof växer och spirar och letar nu efter en DevOps-ingenjör till den expanderande utvecklingsavdelningen. Avdelningen har ett brett uppdrag att utveckla, effektivisera och förbättra Bahnhofs interna och externa tjänster, produkter och system. Det handlar både om att underhålla och optimera det befintliga, och att uppfinna och implementera helt nya lösningar.

Som DevOps-ingenjör kommer du se till att utvecklingsgruppens servrar, applikationer och miljöer för utveckling och produktion fungerar som de ska, och att vår infrastruktur bibehåller en genomgående hög säkerhetsnivå.

Dina arbetsuppgifter:
- Installation, underhåll och drift av befintliga applikationer och tjänster för utveckling, pre-produktion och produktionsmijöer.
- Underhåll av infrastruktur i samarbete med utvecklingsavdelningen och tekniska avdelningar
- Utveckling av CI/CD pipelines.
- Identifiera och analysera fel tillsammans med utvecklingsadelningen.
- Övervaka och bibehålla strukturell integritet och säkerhetsnivå i nätverk och servrar tillsammans med tekniska avdelningar.

Dina kunskaper och egenskaper

För den här rollen behöver du vara snabblärd, ansvarstagande, resultatfokuserad och bra på att samarbeta. Du bör ha en förmåga att se den stora bilden samtidigt som du är uppmärksam på detaljer, och trivas med att ta ägarskap och fullfölja projekten du åtagit dig.

Eftersom din avdelning är stationerad i både Stockholm och Borlänge, och ditt arbete innefattar samarbete med både svenska och engelsktalande kontakter, är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska i tal och skrift. Du bör alltså ha en naturlig fallenhet för att förstå och göra dig förstådd för att nå resultat tillsammans med dina kollegor, oavsett om ni sitter på samma kontor eller befinner er i olika länder.

Kunskapskrav
God analytisk förmåga.
- God lösningsorientering med ett stort fokus på skalbarhet.
- Erfarenhet avLinux-systemadministration.
- Erfarenhet av CI/CD-arkitektur: bygga/underhålla CI/CD-pipelines i GIT-miljö.
- Erfarenhet av diverse LAMP-konfigurationer och optimiseringar.
- Erfarenhet av uppsättning, drift och underhåll av backuplösningar.
- Erfarenhet av att analysera och optimera systemkapacitet och prestanda.
- Grundläggande kunskap om nätverk och säkerhetsåtgärder såsom routingprotokoll och patchning.
- Grundläggande kunskap om systemsäkerhet och -patchning.
- Flytande behärskning av minst ett scriptspråk – Bash, Perl, Python eller annat.

Meriterande kunskaper
- Erfarenhet av tjänsteinriktad arkitektur (t.ex. REST).
- Erfarenhet av att använda Docker i implementeringslösningar.

Omfattning

Heltidstjänst 100% som inleds med 6 månaders provanställning. Omgående tillträde.

Dina närmaste kollegor är placerade på våra kontor i Stockholm och Borlänge, men den här tjänsten kan utgå ifrån vilket som helst av Bahnhofs kontor i Stockholm, Borlänge, Göteborg, Malmö eller Umeå, det beror helt på var du befinner dig!

Skicka din ansökan bestående av ett kort personligt brev och ditt CV med e-post senast den 18 mars 2019 till jobb@bahnhof.net och döp mejlet till ”DevOps-ingenjör”. Vi kommer att utvärdera sökanden löpande, så skynda dig in med din ansökan!

Om Bahnhof

Bahnhof är en internet- och telekomoperatör. Vi producerar bredbandstjänster och molntjänster i datahallar till företag och privatpersoner. Vi drivs av en brinnande tro på teknikens möjligheter. I många frågor är vi djupt engagerade i hur tekniken påverkar samhället på olika sätt. Vi har ett fokus som innebär att vi värnar privatliv och frihet på nätet.

Bahnhof erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling, och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Våra olikheter är vår styrka.

Tack, men nej tack. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt från rekryteringsbolag.

Fler nyheter från 2019

Bahnhof ger svar på tal: ”Majoriteten av befolkningen har inte begått några brott – det är dem vi skyddar” Publicerad 2019-06-14 #tbt: Vem var det som buda? Publicerad 2019-06-13 LEDIG TJÄNST: Löneadministratör (vikariat 1–1,5 år) Publicerad 2019-06-12 LEDIG TJÄNST: NOC-tekniker i Umeå eller Borlänge Publicerad 2019-06-07 NYA MASSUTSKICK PÅ GÅNG: Byt operatör för att slippa få ett utpressningsbrev Publicerad 2019-06-05 SÖKES: Bahnhof söker obegränsat med folk till telefoni, nät och kundservice Publicerad 2019-05-29 EU-valet 2019: Därför borde du rösta Publicerad 2019-05-26 LEDIGA TJÄNSTER: Linuxtekniker och systemutvecklare som vill revolutionera operatörsvärlden! Publicerad 2019-05-15 LEDIG TJÄNST: Nätinstallatör i Stockholm Publicerad 2019-05-15 Kommuniké från årsstämma i Bahnhof AB 2019 Publicerad 2019-05-14 2014 satte EU-domstolen stopp för massövervakning - nu vill EU-rådet införa det igen Publicerad 2019-05-13 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Stockholm Publicerad 2019-05-08 Bahnhofs delårsrapport 1, 2019 Publicerad 2019-05-07 Nu är Tyfon en del av Bahnhof på riktigt Publicerad 2019-05-02 Pensionär anklagas för fildelning och uppmanas betala 7000 kr - ”jag har aldrig laddat ned, jag är 75 år och kan inte mycket om data” Publicerad 2019-04-23 LEDIG TJÄNST: Leveranskoordinator i Stockholm Publicerad 2019-04-18 LEDIG TJÄNST: DevOps till Nätavdelningen i Stockholm Publicerad 2019-04-15 Bahnhofs årsredovisning 2018 Publicerad 2019-04-15 Kallelse Årsstämma i Bahnhof AB (publ) Publicerad 2019-04-15 Bahnhof deltar i #saveyourinternet i Stockholm på lördag 13 april Publicerad 2019-04-11 Internationella upphovsrättsligor gör nu entré i Sverige – nya utpressningsbrev är på väg Publicerad 2019-04-10 Bahnhof lanserar ny router för kunder med höga säkerhetskrav Publicerad 2019-04-01 Bahnhof uppmanar till nätaktion för att rädda internet! Publicerad 2019-03-29 Bahnhof har slagit unikt rekord i snabbast bredband till privatpersoner! Publicerad 2019-03-28 Bahnhofs öppna brev till Expressen II: Era argument har tillverkats av Säpos egna PR-maskineri Publicerad 2019-03-19 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker till Managed Services i Sthlm, Gbg, Malmö, Borlänge eller Umeå Publicerad 2019-03-18 Såhär kommer EUs nya copyrightdirektiv leda till ”internets död” Publicerad 2019-03-13 Regeringens jakt på ”terrorister” i själva verket jakt på fildelare Publicerad 2019-03-12 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Stockholm Publicerad 2019-03-11 LEDIG TJÄNST: Accesskoordinator - accessnät. Stockholm Publicerad 2019-03-08 Nätverkstekniker till Internal Operations i Sthlm, Gbg eller Malmö Publicerad 2019-03-06 Bahnhofs öppna brev till Expressen: faktafel och rena lögner i er ledartext om datalagring Publicerad 2019-03-05 Bahnhof protesterar mot 5G-monopol – bjuder nu in allmänheten att hjälpa till Publicerad 2019-03-05 Regeringens användning av "abonnemangsuppgifter" - ett försök att undslippa EUs krav Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: Junior fibertekniker i Stockholm Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: CloudOps / Engineer i Sthlm, Gbg, Malmö, Umeå eller Borlänge Publicerad 2019-02-27 SENASTE NYTT: Omarbetat datalagringsdirektiv ännu ett försök att slippa undan EU-rätten Publicerad 2019-02-26 LEDIG TJÄNST: Real Time Manager i Borlänge eller Umeå Publicerad 2019-02-22 KFC väljer Bahnhofs atombombssäkra datacenter Pionen Publicerad 2019-02-21 Bahnhof testar 5G i Öppet Spektrum Publicerad 2019-02-20 Bokslutskommuniké 2018 Publicerad 2019-02-19 Vinnaren är utsedd - Com Hem har Sveriges dyraste bredband Publicerad 2019-02-15 EU-NYTT: Artikel 11 & 13 har förvärrats en sista gång Publicerad 2019-02-14 LEDIGA SOMMARJOBB: Teknisk kundtjänst i Borlänge och Umeå Publicerad 2019-02-12 Bahnhof har öppnat ytterligare en serverhall i Sparven, mitt i Malmö city Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Junior installationstekniker i Stockholm Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Installationstekniker i Stockholm Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Sthlm eller Gbg Publicerad 2019-02-06 LEDIG TJÄNST: Nätchef till Bahnhofs operatörsnät Publicerad 2019-02-06 ”Ny” regering och nya integritetskränkande lagar 2019 Publicerad 2019-01-29 UTPRESSNINGSÅRET 2018: Antal drabbade tio gånger fler i Sverige än i USA Publicerad 2019-01-23 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Malmö Publicerad 2019-01-22 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Göteborg Publicerad 2019-01-22 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker Linux/virtualisering i Sthlm, Gbg, Malmö eller Borlänge Publicerad 2019-01-15 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Stockholm Publicerad 2019-01-14 LEDIGA TJÄNSTER: Kundtjänst - leverans & support i Borlänge Publicerad 2019-01-12 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker - telefoni/UC i Stockholm eller Borlänge Publicerad 2019-01-09