LEDIGA TJÄNSTER: Linuxtekniker och systemutvecklare som vill revolutionera operatörsvärlden!

Publicerad 2019-05-15 13:37

Bahnhof söker ett antal Linuxtekniker och/eller systemutvecklare som vill vara med och forma framtidens operatörslandskap. Vi bygger kommunikations- och molntjänster som går utanför den traditionella operatörsrollen.

Det handlar om att gifta ihop nättjänster med molntjänster, automatisera kommunikationen och låta mjukvaran styra tjänsteutvecklingen även för traditionell nätutrustning.

Bahnhof är ett starkt ideologiskt drivet företag, och det vill vi ska avspeglas i de tjänster vi erbjuder våra kunder i Sverige - och utomlands. Vi vill revolutionera telekomvärlden genom att erbjuda större valfrihet, och större makt, för användarna över den egna kommunikationen.

Du är den som är med och river den ”kinesiska muren”, och stoppar Donald Trumps ”Cloud Act”. Målet är att bygga prestandatjänster där målet är en fri och oberoende kommunikation, utan blockeringar och filter.

Du är en person som vill vara en del i ett större sammanhang. Du ska gilla att testa nya idéer och pröva nya områden. Och du jobbar gärna i mindre grupper i projektform, enligt arbetsmodellen ”DevOps”, där innovationer och affärsnytta alltid är i fokus.

Din karaktär:
Du är nyfiken och gillar att experimentera med nya och gamla grejor. Du har ett lekfullt och kreativt sinnelag, där du gillar att bygga om saker bara för att se om det funkar, även om nåt går sönder ibland. Du bygger saker hellre än pratar om dem.

Din kompetens:
Du är en antagligen en Linux-människa som brinner för kod i olika former. Du definiera dig själv som kodare men har intresse för nätvärlden. Bahnhof har bara tre krav:

1. Du ska ha erfarenhet av minst ett av dessa ord: OPNFV, Neutron, CBRS, Opencontrail/Tungsten Fabric, Daylight, VXLAN, SDN, Calico, SD-Wan, OVS (Open vswitch), Open Compute, Open Stack, AI.

2. Du vet vem Moxie Marlinspike är (eller googlar upp honom nu).

3. Du vill alltid veta mer! Du lär dig i forum och andra teknikkanaler.

Din erfarenhet:
- Du har ingen formell utbildning. Du är i stort sett självlärd genom andra kanaler. Du är en person som både på fritid och i jobbet gillar att utveckla saker. Du kan vara ung, även i sinnet.

- Du är en gammal räv som sjunger på sista versen. Du har gjort allt, och kan allt på expertnivå. Just därför är du nu beredd att kasta allt du lärt dig på tippen, och börja om från början. ”Legacy” ska brinna.

- Du är en oförutsägbar blandning av allt detta. Men du känner ändå på dig att just du är gjuten för att börja jobba på Bahnhof!

Din placering:
Vi har kontor och internet över hela landet.

Din ansökan:
Skriv redan idag ihop några personliga rader om varför du är rätt person för jobbet – samt ordna ett kortfattat CV med din bakgrund.

Ange gärna dina löneanspråk, eller något annat du tycker är kritiskt att föra fram i detta sammanhang.

Dina idéer och vad du gör betyder mer än orden i ett brev, men du måste lyfta fram dina bästa kvaliteter. Och har du något som du bara vill framföra muntligt – gör det.

Sänd din ansökan per mejl till Jon Karlung, vd Bahnhof AB: jon.karlung@bahnhof.net

Märk din ansökan: Bahnhof-koden

Sista ansökningsdag: Måndagen den 3 juni (vi rekryterar löpande sen, men just nu söker vi ett antal personer så ta chansen nu).

Jag svarar i mån av tid på frågor på 076–111 01 60.

Hitta fler jobb hos oss!

Rekryteringsföretag? Allt mer mindre vänligt, nej tack.

Fler nyheter från 2019

Bahnhof ger svar på tal: ”Majoriteten av befolkningen har inte begått några brott – det är dem vi skyddar” Publicerad 2019-06-14 #tbt: Vem var det som buda? Publicerad 2019-06-13 LEDIG TJÄNST: Löneadministratör (vikariat 1–1,5 år) Publicerad 2019-06-12 LEDIG TJÄNST: NOC-tekniker i Umeå eller Borlänge Publicerad 2019-06-07 NYA MASSUTSKICK PÅ GÅNG: Byt operatör för att slippa få ett utpressningsbrev Publicerad 2019-06-05 SÖKES: Bahnhof söker obegränsat med folk till telefoni, nät och kundservice Publicerad 2019-05-29 EU-valet 2019: Därför borde du rösta Publicerad 2019-05-26 LEDIG TJÄNST: Nätinstallatör i Stockholm Publicerad 2019-05-15 Kommuniké från årsstämma i Bahnhof AB 2019 Publicerad 2019-05-14 2014 satte EU-domstolen stopp för massövervakning - nu vill EU-rådet införa det igen Publicerad 2019-05-13 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Stockholm Publicerad 2019-05-08 Bahnhofs delårsrapport 1, 2019 Publicerad 2019-05-07 Nu är Tyfon en del av Bahnhof på riktigt Publicerad 2019-05-02 Pensionär anklagas för fildelning och uppmanas betala 7000 kr - ”jag har aldrig laddat ned, jag är 75 år och kan inte mycket om data” Publicerad 2019-04-23 LEDIG TJÄNST: Leveranskoordinator i Stockholm Publicerad 2019-04-18 LEDIG TJÄNST: DevOps till Nätavdelningen i Stockholm Publicerad 2019-04-15 Bahnhofs årsredovisning 2018 Publicerad 2019-04-15 Kallelse Årsstämma i Bahnhof AB (publ) Publicerad 2019-04-15 Bahnhof deltar i #saveyourinternet i Stockholm på lördag 13 april Publicerad 2019-04-11 Internationella upphovsrättsligor gör nu entré i Sverige – nya utpressningsbrev är på väg Publicerad 2019-04-10 Bahnhof lanserar ny router för kunder med höga säkerhetskrav Publicerad 2019-04-01 Bahnhof uppmanar till nätaktion för att rädda internet! Publicerad 2019-03-29 Bahnhof har slagit unikt rekord i snabbast bredband till privatpersoner! Publicerad 2019-03-28 Bahnhofs öppna brev till Expressen II: Era argument har tillverkats av Säpos egna PR-maskineri Publicerad 2019-03-19 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker till Managed Services i Sthlm, Gbg, Malmö, Borlänge eller Umeå Publicerad 2019-03-18 Såhär kommer EUs nya copyrightdirektiv leda till ”internets död” Publicerad 2019-03-13 Regeringens jakt på ”terrorister” i själva verket jakt på fildelare Publicerad 2019-03-12 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Stockholm Publicerad 2019-03-11 LEDIG TJÄNST: Accesskoordinator - accessnät. Stockholm Publicerad 2019-03-08 Nätverkstekniker till Internal Operations i Sthlm, Gbg eller Malmö Publicerad 2019-03-06 Bahnhofs öppna brev till Expressen: faktafel och rena lögner i er ledartext om datalagring Publicerad 2019-03-05 Bahnhof protesterar mot 5G-monopol – bjuder nu in allmänheten att hjälpa till Publicerad 2019-03-05 Regeringens användning av "abonnemangsuppgifter" - ett försök att undslippa EUs krav Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: Fibertekniker i Stockholm Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: Junior fibertekniker i Stockholm Publicerad 2019-03-04 LEDIG TJÄNST: CloudOps / Engineer i Sthlm, Gbg, Malmö, Umeå eller Borlänge Publicerad 2019-02-27 SENASTE NYTT: Omarbetat datalagringsdirektiv ännu ett försök att slippa undan EU-rätten Publicerad 2019-02-26 LEDIG TJÄNST: Real Time Manager i Borlänge eller Umeå Publicerad 2019-02-22 KFC väljer Bahnhofs atombombssäkra datacenter Pionen Publicerad 2019-02-21 Bahnhof testar 5G i Öppet Spektrum Publicerad 2019-02-20 Bokslutskommuniké 2018 Publicerad 2019-02-19 LEDIG TJÄNST: DevOps-ingenjör i Sthlm, Borlänge, Gbg, Malmö eller Umeå Publicerad 2019-02-18 Vinnaren är utsedd - Com Hem har Sveriges dyraste bredband Publicerad 2019-02-15 EU-NYTT: Artikel 11 & 13 har förvärrats en sista gång Publicerad 2019-02-14 LEDIGA SOMMARJOBB: Teknisk kundtjänst i Borlänge och Umeå Publicerad 2019-02-12 Bahnhof har öppnat ytterligare en serverhall i Sparven, mitt i Malmö city Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Junior installationstekniker i Stockholm Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Installationstekniker i Stockholm Publicerad 2019-02-07 LEDIG TJÄNST: Nätverkstekniker till Managed Networks i Sthlm eller Gbg Publicerad 2019-02-06 LEDIG TJÄNST: Nätchef till Bahnhofs operatörsnät Publicerad 2019-02-06 ”Ny” regering och nya integritetskränkande lagar 2019 Publicerad 2019-01-29 UTPRESSNINGSÅRET 2018: Antal drabbade tio gånger fler i Sverige än i USA Publicerad 2019-01-23 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Malmö Publicerad 2019-01-22 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Göteborg Publicerad 2019-01-22 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker Linux/virtualisering i Sthlm, Gbg, Malmö eller Borlänge Publicerad 2019-01-15 LEDIG TJÄNST: Säljare med fokus på bostadsrättsföreningar, Stockholm Publicerad 2019-01-14 LEDIGA TJÄNSTER: Kundtjänst - leverans & support i Borlänge Publicerad 2019-01-12 LEDIG TJÄNST: Drifttekniker - telefoni/UC i Stockholm eller Borlänge Publicerad 2019-01-09